søndag den 19. februar 2012

Kender du svaret?

Jeg går til pubquiz næsten hver mandag. Jeg er blevet afhængig af quizzen, og når jeg læser aviser og blade, lægger jeg mærke til de mindste detaljer og prøver at lære dem uden ad. I dag har jeg fx lært at Toldvæsenet i Finland fylder 200 år i år, og at den norske skiskytte Ole Einar Bjørndalen har 93 individuelle sejre i World Cup-konkurrencer. Den meget grundig avislæsning er faktisk begyndt at bære frugt, og i mandags, da jeg og mine venner igen var til pubquiz, slog vi vores tidligere rekord med 5 point. Vi fik altså 27 point og kom på en delt fjerdeplads af ti hold. Det ville selvfølgelig være fantastisk at blive nummer et, men det er bare ikke så nemt at sejre over de pensionister, som næsten altid vinder quizzen. Desuden er de 43 spørgsmål, som bliver stillet, heller ikke så nemme. Her kan I se ti eksempler af spørgsmål, som er blevet stillet til quizzen:  

1.      Hvor meget vejer en voksen egern?
2.      Hvor bred er Hollywood-skiltet?
3.      Hvilket materiale er Ka’baen i Mekka bygget af?
4.      Hvilket land er verdens største kakaopruducent?
5.      Der er blevet afbilledet to grene på FN’s flag, hvilke?
6.      Hvilket specielt sport dyrker den finske Arttu Pihlainen?
7.      Hvilken af følgende indeholder mest c-vitamin? Havtorn, appelsin, hyben?
8.      Hvilket afrikansk land var det første til at vælge en kvindelig præsident?
9.      I hvilket land er der mest svin per indbygger?
10.    Hvilken forfætter skriver om livet i ”Busytown”?

De rigtige svar får I senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar