mandag den 18. juni 2012

Altanen

Om sommeren bliver det så varmt i min lejlighed, at det næsten er umuligt at være herinde. Heldigvis har jeg en altan, som i hvert fald om eftermiddagen og aftenen er lidt køligere end selve lejligheden. Om morgenen er det dog næsten varmere på altanen, når solen skinner direkte mod den.

 
I IKEA-katalogen og i mange indretningsblade har jeg set hyggelige altaner og jeg besluttede mig for at ”pimp my balcony”. Nu har jeg blandt andet fået nyt gulv på altanen og købt et par planter. Blomster kan jeg ikke have på min altan, eftersom de lokker så mange hvepse og bier, og dem er jeg bange for! Jeg er ikke særlig god til at holde planter i live: Min buksbom ser ganske død ud, og yucca-palmen er ved at dø. Til næste sommer må jeg overveje at købe plastikplanter, dem burde jeg ikke kunne ødelægge.

Før
Efter

En solcelledrevet lyskæde fra IKEA. Den tændes automatisk, når det bliver "mørkt". Lige nu er det ikke særlig mørkt i Finland, ikke engang kl. 24 om natten.

4 kommentarer:

  1. Jeg får lyst til at hoppe på en flyver med det samme, så jeg kan sidde på den altan med det samme!

    SvarSlet
  2. Vau, onpa hienon näköistä!

    SvarSlet
  3. Velkommen Pernille :) Oona, säkin olet tervetullut ;)

    SvarSlet
  4. Det var så hyggeligt at sidde på altanen sidste sommer!

    SvarSlet