søndag den 16. september 2012

Bussen

Jeg har igen fundet en god grund til at elske Danmark: Midttrafiks nye reklame. Den er én af de sjoveste reklamer, jeg har set på længe. Buschaufføren er cool, ligesom selve bussen med gigantiske panoramavinduer og designer ringeklokker. I må selv se den:

 

Men har vi nogen lignende reklamer i Finland? Næppe. Den sidste reklame, som trafikselskabet i hovedstadsregionen har lavet, er en kampagne, hvor passagererne ønsker sig ro i bussen. Passagererne har kunnet sende trafikselskabet ønsker om, hvordan deres medpassagerer kunne opføre sig bedre i bussen. Der har været store plakater på stoppestederne, hvor Katja ønsker sig, at du holder din taske i favnen og ikke lægger den på det tomme sæde ved siden af dig, og hvor Laura ønsker sig, at du ikke skruer musikken for højt op, når du hører musik fra din iPod. De over 5600 ønsker, finnerne har lavet, får mig ikke til at tænke, at finnerne er superseje, men at vi jamrer ret meget.  

Og hvis jeg nu også må brokke mig over en ting, kunne jeg ønske mig, at buschaufføren gad hilse på mig efter at jeg har kikket ham i øjnene og sagt ”God morgen”. Det er slet ikke hver morgen, at chaufføren gider at svare på min hilsen. Måske er chaufføren for cool til at gøre det.

2 kommentarer:

  1. Nå, det er så ikke kun mig, der godt kan lide reklamen: http://jyllands-posten.dk/indland/trafik/article4843387.ece

    SvarSlet
  2. Olen sanaton. Aivan mahtava mainos. Tää on jotain muuta ku se "EB on siististi cool".

    SvarSlet