søndag den 18. september 2011

Travlhed

Jeg vil gerne have, at døgnet havde flere end 24 timer eller at et menneske kunne klare sig med 4 timers søvn per nat. Årsagen til det er, at jo mere lektier jeg har, jo mere har jeg lyst til alt muligt andet fra pubquiz og tøseaftener til islandske film og danske spændingsromaner. Og jeg vil heller ikke takke nej til vikariater i skoler. I tirsdags var jeg vikar i 4. klasse. Denne gang skulle jeg blandt andet løsgøre en hæftemaskine fra en hulkende 10-årig drengs finger, hvor den havde sat sig fast. Cirka femten sekunder før det skete, havde jeg sagt, at en hæftemaskine ikke er et legetøj! Stakkels dreng.

Overspringshandling nr. 321: Læsning af Aftenposten på Forsthusets bibliotek. NB! Spisning af Kvikk Lunsj var ikke en overspringshandling – jeg var sulten!

I mandags var jeg til Pubquiz på et værtshus i Berghäll. Jeg elsker pubquizzer! Desværre gik det ikke så godt for vores hold – vi blev næstsidste . Men hvis man altså konkurrerer mod pensionister – som har en masse livserfaring og muligvis masser af tid til at lære aviserne og leksikonerne uden ad – kan man måske ikke klare sig så godt. Aftenens resultat blev 22 point ud af 42. Jeg håber på flere point næste gang.

I går aftes var jeg inviteret til tøseaften med god mad, godt selskab og et modeshow. Mig og én af de tre andre piger havde bestemt os for at finde det forfærdeligste tøj frem i vores klædeskabe og tage det på, mens de to andre piger skulle være dommere. Hvad tænkte jeg altså, da jeg købte en camouflage top og et dertil matchende kadaverskilt i børneafdelingen i H&M for 5 år siden?

Billedet taler vist for sig selv

4 kommentarer:

  1. man må altså ikke spise ved computerne i forstis! er det endda ikke dig, der har lært mig det?

    SvarSlet
  2. Jo, men der var ingen, der så det :D

    SvarSlet
  3. men tænk på alle bakteriener på tastaturet, som kommer over på din kvikklunsj!!!

    SvarSlet
  4. Men jeg har lært at spise Kvikk Lunsj uden at røre ved chokoladen med fingrene!

    SvarSlet