søndag den 4. september 2011

Efterlysning

Efterlyst: Min kære dagbog
Særlige kendetegn: Blå, cirka 15x12 cm og med Mauri Kunnas’ illustrationer på omslaget. Indlæggene skrevet på finsk og dansk.
Sidst set med sikkerhed: I min kuffert et eller andet sted mellem Danmark og Finland i slutningen af juli.

Og nej, jeg tager ikke gas på jer! Jeg solgte nogle gamle ting på loppemarkedet i søndags, men tror ikke, at min dagbog var blandt de bøger, som jeg solgte. Hvis der er nogen, der har min dagbog, ønsker jeg rigtig hyggelige læseoplevelser. Men når jeg skriver, at Århus er en dum by, mener jeg det ikke alvorligt, i hvert fald ikke mere. Og nu hedder byen jo Aarhus.

Det var i fredags, da jeg opdagede, at jeg mangler dagbogen. Jeg ville læse lidt i den, fordi det var for to år siden, da jeg flyttede til Danmark for første gang og begyndte at skrive i den forsvundne dagbog. Det var den gang, at navnet ”Riikker” blev skabt, fordi jeg ikke kunne stave mit navn tydeligt nok på dansk. Alt var så spændende i Aarhus, men også lidt skræmmende.

8210 var mit hjem for 2 år siden.

Dagens lærdom: Skriv blog i stedet for dagbog, det er sværere at miste internettet!  

2 kommentarer:

  1. Det griber mig næsten om hjertet det indlæg! Håber du finder den :S

    Men hold da op hvor må den være tyk, hvis det er 2 år siden du begyndte på den

    -Pernille

    SvarSlet
  2. Jamen, den er faktisk ikke så tyk, fordi jeg har skrevet i den kun, når jeg har været i Danmark. Og i år har jeg skrevet alle mine tanker i min blog :)

    SvarSlet